8 aug. 2013

Välkommet fokus på Ryssland

Nyhetsrapporteringen i Sverige är emellanåt riktigt beklämmande. Följer man svenska nyheter kan man tro att Sverige ligger precis emellan Israel och USA. Vårt närområde ignoreras helt.

På sista tiden har många dock riktat blickarna mot Ryssland och det förtryck av homosexuella som finns där. Många fördömer Ryssland och det pratas om protestaktioner.

Det finns ett liter aber här. Ryssland är en brutal diktatur, som dessutom rustar upp sin militär å det grövsta. Landet har invaderat grannländer och har visat att man är kapabel att göra det igen.

Det minsta vi kan göra är att omedelbart gå med i NATO, för att sedan börja rusta upp försvaret.

Rysslands homosexuella är inte de enda som bör vara rädda för Putin. Vi bör det också - eftersom vi inte har något försvar.

Försvaret är garanten för vårt demokratiska system, och vår försäkring för att kunna stå upp mot despoter som Putin.

Försvarspolitiken är ett fundamentalt ansvar för varje stat. Den är grovt vanskött i Sverige, men det finns ett parti som faktiskt vill ändra på vanskötseln - Folkpartiet.

3 kommentarer:

Lasse O sa...

Ingen svensk politiker är i dag intresserad av Ryssland och rysk politik. Det ger mer poäng i de egna leden att markera mot Israel och USA.
Om Kreml i morgon skulle kalla till sig den svenske ambassadören i Moskva och föreslå förhandlingar om att Ryssland mot rimlig ersättning skulle få anlägga marinbaser vid Fårösund och Slite under trettio år så skulle den svenska regeringen inte ha något annat val än att under protest acceptera.
NATO skulle knappast vilja ingripa för Sveriges skull och FN är som bekant tämligen tandlöst.

Sverige spelar ett farligt spel med sitt oberoende i potten.

Josef Boberg sa...

Politik som sådan - oavsett ifall det är höger eller vänster - har jag aldrig kommit underfund med vad det egentligen är.

Däremot så vet jag att ekonomi är det som styr allt - jag ser det.

I o f s så kan jag ha fel i detta - men det kan jag ej föreställa mig att jag har.

Vad tror Du ?

Anonym sa...

Det är bra att FN är tandlöst då organisationen i fråga understödjer och legitimerar tyranner.

Vad gäller den nya lagen i Ryssland så håller jag med om den (Putins Ryssland skall slås ned, men i denna fråga så har han rätt). Lagen går ut på att barn och ungdomar inte skall behöva drabbas av propaganda gällande livsstilar som ett ytterligt fåtal utövar. Dessa får såklart göra vad de vill, men det är inte det lagen bryr sig om. Igen, lagen bryr sig om att barnen inte skall behöva drabbas av propaganda från homolobbyn.