13 aug. 2013

Israel byter yxmördare mot fredsförhandlingar

Times of Israel har släppt en lista över de palestinska fångar som friges som en del av fredsförhandlingarna: Among the terrorists to be released, the murderer of a holocaust survivor.

Dessa fångar framställs ofta som politiska fångar, som rättvisa motståndsmän. Men sanningen är en annan - dessa fångar är skolboksdefinitionen av terrorister.

Två av fångarna är t ex dömda för yxmord på pensionärer:
A plasterer by trade, Rotenberg was attacked by Abu Musa and an accomplice at a construction site where all three men worked in March 1994. He sustained repeated blows to the neck with axes. His wounds induced a coma, and he died two days after the attack. He was survived by his brother and sister, who were also survivors of Sobibor, and by a wife and two children. Rotenberg was 67 when he died. 
Rotenberg wasn’t the oldest victim of the prisoners who made it onto the list Sunday. Fatah member Ra’ai Ibrahim Salam Ali was jailed in 1994 for the murder of 79-year-old Moris Eisenstatt. Eisenstatt was killed with ax blows to the head while he sat on a public Kfar Saba bench reading a book.
Ra’ai Ibrahim Salam Ali var medlem av Fatah, den moderata kraft som styr Västbanken. Han har med stor sannolikhet avlönats av Fatah under sin tid i fängelset, eftersom det är en policy från Fatah att avlöna terrorister. Sverige möjliggör detta genom sitt budgetstöd till palestinska myndigheten, som specifikt går till att betala löner. Mer info hos Palestinian Media Watch.

Israel pressas alltså att frige brutala mördare för att ens palestinierna ska sätta sig vid förhandlingsbordet. Som Israels ambassadör Bachman sa i Expressen: Israel är berett på stora uppoffringar.

Ra’ai Ibrahim Salam Ali och de andra brutala mördarna kommer tas emot som hjältar på Västbanken, och har en god framtid. De är palestinska hjältar.

19 kommentarer:

Catarina sa...

Fruktansvärt...
Ibland undrar jag om det bästa är att göra som Nima Dervish och skita i allt, att inte bry sig och dra från landet?
Gudmundson la "grädde moset" genom att visa att jihadister är kopplade till assistansbluffarna... http://gudmundson.blogspot.se/2013/08/ny-martyr-i-syrien-hade-pakt-att-strida.html

Är det inte svenskt bistånd så är det svenska bidrag som finansierar skiten... Suck!

Jerry sa...

Det ingen hemlighet att dem arabiska terrorister (samt släkten) avlönats av Fatah under deras tid i fängelset, det är standard policy från Fatah att avlöna terrorister.

I Sverige saknas inte bloggare som tycker att det "kriminellt" att basunera ut planer för att bygga i framtiden nya bosättningar, men i deras ögon det är inte kriminellt att släppa mördare (terrorister) inför en fredsuppgörelse!

Israel pressas alltså att frige brutala mördare för att ens palestinierna ska sätta sig vid förhandlingsbordet, medan Dessa mina minsta bröder bloggen ställer frågan; "Jag upprepar frågan: Man kan fråga sig är Israel en seriös fredspartner när man fortsätter att bygga och satsa på bosättningar inför en fredsuppgörelse?".

Man kan fråga sig om dessa bloggare är seriöst intresserade i fred mellan araber och judar?

På "Dessa mina minsta bröder" bloggen kan man hitta bland annat sådana "mogna" kommentarer; "ökat stöd till den illegala verksamheten på ockuperat område... Israel uppträder som den där omnipotente tonåringen som med bristande självinsikt agerar gränslöst och respektlöst. Inte blir det heller bättre av att dess vårdnadshavare (USA) inte heller orkar sätta gränser för sin tonåring. Dags för omvärlden att ta sitt ansvar för att få lite ordning och reda på ynglingen!"

Jag undrar dessa mördarna kommer tas emot som hjältar på Västbanken, även av dessa kristna bröder som "Dessa mina minsta bröder" bloggen stödjer?

Det är givet att dessa "hjältar" har en god framtid och blir en modell för framtida palestinska hjältar.

Anonym sa...

Jerry!
Bloggaren Dessa mina minsta bröder har en lång historia av medlöperi med militanta muslimer i Gaza, Samaria och Judea.
Ett medlöperi som han försöker kamouflera som omsorg om den sjunkande andelen kristna i muslimska länder.
Minskningen av kristna påstår bloggaren ifråga lögnaktigt beror på Israels ockupation.

Jerry sa...

@ Anonym sa 14 augusti 2013 16:17

Dessa mina minsta bröder försöker kamouflera sin antisemitism med ”omsorg” för dem kristna arabiska palestinier som om det är Israels ockupation (judarnas) fel att andelen kristna i muslimska länder sjunker.

Jag slutade kommentera på ”Dessa mina minsta bröder” för att öppet hävda att bloggen är en så kallad kristen provokatör för antisemitism.

Skulle jag säga sanningen i bloggen, då publiceras inte kommentaren och jag är avstängd.

Jerry sa...

Javisst Catarina det är fruktansvärt.

Nima Dervish är nog den sista som ”skiter i allt”!

Dessa mina minsta bröder bloggen gärna föreställer Israel som en apartheid stat, och för att vara en kristen(?) blogg nämner inte dagfärska trakasserier av kristna i Egypten!

Märkligt att ”Dessa mina minsta bröder” läser inte vad Maan News skriver http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=620913, är ”Dessa mina minsta bröder” pro-islamistisk blogg?

A-K Roth sa...

Jerry, du undrar om dessa mördare kommer att tas emot som hjältar. Det har redan gjorts. Abbas glädjestrålande med dem på kort:

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/170898

Bloggaren på "Dessa mina minsta bröder" är bara intresserad av fred så länge det är enligt hans syn på en "rättvis" fred. Med detta menas rättvis enligt pro-palestinska organisationers syn på rättvisa, vilket bl.a. ser judar som inkräktare på "palestinsk mark" och enbart araber är ursprubngsbefolkning. Sån är tonen på denna svenska blogg.

A-K Roth sa...

Jerry, jag tror nog den blogg du talar om faller i kategorien naiv, nyttig idiot etc. snarare än medvetet medlöperi. I vilket fall är hyckleriet slående.

Jerry sa...

Hoppas att Kim har överseende att jag länkar till; http://israelism.se/2013/08/01/barnamordare-och-terrorister/ utan att fråga honom.

Anonym sa...

Den som kallar sig kristen och förespråkar bildandet av ytterligare en muslimsk stat i Mellanöstern som diskriminerar och förtrycker kristna är en förrädare mot världens alla kristna.
Speciellt om man ständigt fördömer den judiska staten Israel som är det enda land i Mellanöstern där antalet kristna ökar.

Jerry sa...

@ Anonym (9 augusti 2013 19:09)

Här har du en riktig kristen som passar på i senaste inlägget "Enade med Egyptens kristna" i sin blogg http://dessaminaminstabroder.blogspot.se/20s3/08/enade-med-egyptens-kristna.html?m=, att upplysa oss om dessa muslimska "bröder" som skyddar en kyrka från Muslimska Brödraskapets rensning av Kuffar i Egypten - http://www.kyrkanstidning.se/utrikes/muslimer-skyddar-kyrka.

Samtidigt glömmer han inte att påminna oss om "En annan handling av vandalism mot EN kristen kyrka i det heliga landet. Den här gången var klostret Sisters of Beit Jamal en oas av fred och religiös samexistens 30 kilometer väst om Jerusalem, blev angripet under natten mellan måndag och tisdag, ( Aug. 20, 2013) Oidentifierade angripare kastade  en Molotov cocktail in i ett atrium strax utanför klostret. Och på en närliggande vägg, spraymålade de ett budskap om hämnd och död för icke-judar."

Det är en som förespråkar hat mot judarna, bara på grund av några få judiska extremister utövar sjukt betande som är begränsad till Israel och israelisk styrda områden.

Muslimska Brödraskapet strävar efter bildandet av ytterligare en muslimsk stat i Mellanöstern som diskriminerar och förtrycker kristna (samt i andra länder där dem är aktiva).

Skenheliga kristna är det värsta hyckleriet som jag stötte på, och det i Jesus namn.

Älskar ständigt att fördöma den judiska staten Israel som är det enda land i Mellanöstern där antalet kristna ökar, men hyllar muslimer - frågan är vilka muslimer som hyllas?
http://www.youtube.com/watch?v=UYVr4FzEb_A

Frågan är hur länge låter israeliska myndigheterna att släppa in dessa representanter av Jesus lära som är irrelevant i dagens pågående religionskriget, där judarna framställs som roten till religiösa konflikter - judarna styr ju världen.....

Det är ju därför som dem vill inte ha en fred med muslimer som oavbrutet lovar enligt PA radio: "One day" there will be no Israel - http://www.youtube.com/watch?v=mH4w6G5wNyk!

Skulle du vilja ha en vän som önskar att utrota dig?

Jerry sa...

Ann-Katrin jag förstår dig inte riktigt att du i din iver att kritisera inbördes beundran gänget på "Dessa mina minsta bröder bloggen inser inte att utan Eva Lande, Harry Harrysson, haNavi heHadash (25 februari 2013 01:30), G. Tikotzinsky, dig, mig och andra förblir inläggen endast kommenterade med ett eller två kompis kommentarer.

Till och med vänner kritiserar hans inbördes beundran gänget - Alma (17 februari 2013 08:11) "Hej Egon! Jag tycker nog att din vän Guardian har mycket märkliga åsikter både här och där och varför använder hen en tydlig terroristavatar?"

Jag har tröttnat att kommentera i Don Quijote bloggen, där inläggen förblir så gott som kommentarslösa om vi deltar inte i det skenheliga kristna bloggen med en mer än klar ställningstagande gentemot judarna fast det heter gentemot judiska staten Israel.

Din iver att reagera på Don Quijote angrepp på ditt folk begriper jag och har förståelse.
Am Yisrael Chai, och detta tycker dem inte om!

Det är tur att inbördes beundran gänget ibland släpper grodor som visar deras ideologiska perspektiv - som Bulten i Bo (23 augusti 2013 09:16) "Off topic, men här kan ni se exempel på hur A-K Roth låter när hon är bland vänner och tror att ingen ser.", som tydligt markerar att på " Dessa mina minsta bröder" bloggen du är inte bland vänner.
Denne BiB tror att jag ser inte längre hans förakt mot judar bara för att jag slutade att delta i bloggen som ENBART demoniserar Israel och självklart judiska folket - han gör det ostraffat när han är bland vänner och tror att ingen ser.

A-K, jag använder denna blogg för att kommentera dina ord, lär aldrig göra det via "Dessa mina minsta bröder" (är inte MINA bröder) - den saknar egen substans!
Han plockar fram material som andra har skrivit/sagt eller lagt ut video/foton utan egna reflektioner.
Enbart så absurda kommentarer som på http://www.kyrkanstidning.se/utrikes/muslimer-skyddar-kyrka "Bilden ger hopp för en framtid där muslimer och kristna i Egypten kan leva sida vid sida.Och här i Sverige skall vi göra samma sak, skydda våra muslimer som bär sjal mot påhopp och kränkningar. Där är "hijabuppropet" ett bra initiativ, att kvinnor i andra länder måste bära slöja har inte med religionsfriheten i Sverige att göra.Bland vissa kristna som bloggare Christer Åberg Apg 29 som på sin blogg varnar för att" uppropet är ett steg mot en islamisering av Sverige." Har helt missförstått vad religonsfrihet innebär där han värnar om religionsfrihet bara för sin egen tro ( och judiskt trosutövning) .Den rättigheten måste vi även ger till muslimska trosutövare. Och inte minst när vi visar solidariet med muslimska kvinnor här i Sverige uppmärksammas det i Mellanösternas länder och då stöder vi våra kristna trossyskons frihet att INTE tvingas bära slöja. " Som du själv vill bli bemött skall du bemöta andra".av Dessa mina minsta bröder 22 augusti, 07:06"....

Även blogg författaren visar sitt rätta ansikte med orden ".. skydda VÅRA muslimer som bär sjal mot påhopp och kränkningar." .....?!?
Hur tusan kan dessa kristna hävda att ".. uppropet är ett steg mot en islamisering av Sverige."?
Hanna Gadban, feministisk muslimsk debattör, har skrivit flera slöjkritiska debattartiklar. Hon anser att uppropet är kontraproduktivt!

Han väntar tills vi kommentarer hans googlade material, och så får han växande antal kommentarer med hjälp av inbördes beundran gänget - anars saknar hans inlägg kommentarer från hans gäng.

Saknar möjlighet att nå dig direkt - hoppades på Kims svar hur man når dig, än så länge återhämtar han sig från sista Israel resan.

A-K Roth sa...

Erik, tydligen ledde mina ord här till sårade känslor på bloggen Jerry refererar till. En kristen bloggägare som ständigt låter de som går i svaromål mot det ensidiga skuldsättandet av Israel utsättas för attacker på sin modererade blogg är plösligt känslig för kritik. Så kan det gå.

Ledsen att mina ord här nu dragit på dig ovett där. Från vem, om inte allas vår Guardian. :)

Anonym sa...

Det är bra att denna blogg finns som ger ett rättvist perspektiv på Mellanöstern. Dessutom kommenterar inte dom vanliga okunniga propalestinska mongona här.

Anonym sa...

Ja, sedan Jerry, A-K m.fl. slutat kommentera på Dessa mina minsta bröder så står bloggägaren avklädd med sina ensidiga fördömanden av Israel.
Det är bara doa-kören med Urban, Guardian, BiB och någon till som skriver där.

A-K Roth sa...

Erik, tack för att vi får byta åsikter här. Jag lovar inte skriva långt eller ofta. Men Jerry förtjänar ett svar: Jerry, jag håller naturligtvis med om trafiken på Dessa mina minsta bröder. Utan opposition blir det glesbygd där, som sig bör. Förutom det ensidiga, har ett par ickekristna slagit rot och agerar angripare av dem som opponerar sig mot allt ensidigt skuldsättande. Gemensam fiende - Israel. Det är bara dumheter av mig att ha hållit på så länge.

Det kom krokodiltårar från Egon Berglund om det jag skrev här, om hur jag tycker han låter sig utnyttjas. Han blev ledsen, skrev han. (Ingenting om vad du skrev dock.) Egon verkar dock inte förstå hur ledsen andra kan bli av hans presentationer. För han kommer, som han så ofta skriver, med Sanningen. :)

Det kom mer. Egon säger sig ha haft mycket tålamod med mig. Och det har han haft, måste jag erkänna. Jag skriver alldeles för mycket och till ingen nytta! Int lönnt tala till dom som int begrip na.

Och - Egon blev arg, ville ge igen: "Andra bloggar" har portat mig, skrev han. Klart man hotas med avstängning av somliga som inte tål mothugg men jag minns bara en, Kerstin Berminges Motvallsbloggen, en enastående israelfientlig blogg som länkade till och berömde ökände antisemiten Lasse Wilhelmsson, plus några andra kända namn, israelhatare med besvärligt bagage. Det är en ära att bli portad på en sån blog, skrev jag, men det publicerades inte. :)



A-K Roth sa...

P.S. Jerry: Om sjaluppropet som stöds av bl.a. Ulf Bjereld. Om andra rasistiska attacker har U.B. varit tyst. Man hittar ingenting om Ulf Bjereld och antisemitiska attacker, något om att alla ska stödja Malmös judar. (Jag kan iofs ha missat något.) För det får man gå till den unge malmömuslim som nyligen fick Raoul Wallenbergpriset för sitt arbete mot antisemitismen. Heder till Siavosh Derakhti!

Undrar om Egon Berglund någonsin har skrivit om att "skydda 'våra judar' mot påhopp och kränkningar"?

Brottet mot kvinnan i sjal är vidrigt, oerhört, och förövaren ska straffas! Man jag vill nog helst följa de svenska feministiska muslimska kvinnornas led i denna fråga. Och de ser slöjan som en börda, ett ok, och mot jämställdhet.

Erik sa...

Diskussioner om andra bloggar än denna får ni ta på andra forum. Kommer inte släppa igenom fler kommentare om detta nu.

mvh Erik

Jerry sa...

Hej Erik!
Det var sista gången jag har missbrukat din blogg.

A-K Roth sa...

Respekterar. Point well taken.