14 apr. 2013

Singelsläpp: Ode to Britta Persson

Jag har tidigare lagt upp en del folkmusik på min blogg, men jag har faktiskt gjort popmusik också. Jag och min pluggkompis Erik Lövquist gjorde långa programmeringslaborationer tillsammans.

Detta var 2005, när Britta Persson precis släppt sina första demolåtar. Vi beställde både hennes egenpressade demos och tyckte det var riktigt bra. Jag hade lyssnat på David Bowies "Song for Bob Dylan" och tyckte de skulle vara coolt att göra en hyllningslåt till Britta.

Sagt och gjort, vi träffades hemma hos mig och spånade ihop en låt i ett kreativt flow. Vi spelade in via Garageband och skickade låten till Britta. Hon blev väldigt glad och delade den på sin hemsida.

Tyvärr har vi inte haft något bra ställe att lägga upp låten på tidigare, så den har legat och vissnat på min dator. Nu har Soundcloud kommit, och jag är väldigt imponerad av den tjänsten. Därför har jag lagt upp vår låt där. Håll till godo!

Inga kommentarer: