14 juli 2012

Modig protest mot Ship to Gaza

Igår lämnade Ship to Gaza Stockholm, och i samband med det anordnades en demonstration mot Ship to Gaza. Kim Milrell berättar:
I dag tog jag “lunch” och drog till Slussen för att DEMONSTRERA.
Mot Ship to Hamas-huliganerna och för Israel i allmänhet. […]
Lugna och fina stod vi med våra flaggor och plakat och allt var fridfullt till en början.
Naturligtvis dök det upp tre arabiska herrar som provocerade oss genom att skrika idiotiska slogans, men dem ignorerade vi
Kim Milrell på demonstrationen (från Kims blogg)
 Även Nima Dervish var där och skriver om motdemonstranterna:
En sak måste jag bara nämna: I början, på Södermalmstorg, gick jag in i t-baneuppgångenen för att köpa cigg. När jag står utanför och tänder ciggen hör jag tjejen bredvid mig prata i mobilen och säga “…Sionistfittorna är här…Ja, jag är här med sionisthororna”. :S
Det är samma tjej som senare ryker ihop med en av motdemonstranterna (se bilderna) och senare vid kajen visade det sig att hon tillhörde STG-gänget. (Notera hennes “Classwar”-tatuering.)
Nima har många bilder på sin blogg.

Mycket bra att demonstrationen gick att genomföra utan tillbud. Varje lyckad demonstration visar att det är legitimt att stötta Israel och att ingen har rätt att sabotera.

Tack till er modiga som var där!

Se Torbjörn Jerlerups viktiga blogginlägg: Ship to Hamas, eller: Om Vänsterpartiet skulle leva upp till sina ideal

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kudos till de modiga! Det kan vara nog sa otrevligt med uppdykande arabiska herrar och damer:-)
EL

JohannaV sa...

Önskar att vi kunde göra ngt liknande här i Malmö. Men då måste vi skyddas av kravallutrustad polis.

Lasse N sa...

För att vara ute i ett påstått fredsärende så verkar några av de fredsälskande förkämparna för Hamas ändå vara lite väl aggressiva men det är kanske det som lockar vissa individer.
De som attraheras av auktoritet, disciplin, militanta budskap och rättning i ledet söker sig ju bevisligen antingen till den extrema vänstern eller till den extrema högern. Skillnaden mellan ytterligheterna är dock hårfin.
Egentligen borde de göra gemensam sak i sitt hat mot Israel, USA, EU och judar. Det är ju egentligen bara en organisationsfråga.

Anonym sa...

Kul att se! Hade gärna varit med, men hade ingen aning om att denna demonstration skulle äga rum. Var kan man tänkas få info om dylika evenemang i framtiden?

/R.

Anonym sa...

Lasse N.
Det första trevande steget mot en samordning mellan nazister, vänsterextremister och islamister togs redan då Israel skulle spela DC-tennis i Malmö.
Då demonstrerade alla extremisterna gemensamt och vissa av dem gjorde gemensamma attacker mot polisen.
Så en mer systematisk samordning mellan alla USA och Israelhatare är kanske inte så avlägsen.

Anonym sa...

Man skäms alltmer som svensk. Jag visste inte att ett sådant skepp var på gång. Kanske det vore välgörande för tjejer och killar i ung ålder att lära sig historia.

Jag skulle gärna stötta Israels militär med pengar om det gick. Om jag var yngre och inte hade barn så skulle jag söka militärtjänst där. Jag har varit i Israel och det är ett fantastiskt land. Vänsterslöddret förstör allt de kan komma över och jag börjar tröttna på det.

Anonym sa...

Vad bra gjort! Vill gärna göra det nu här i Malmö men vet inte hur.

www.annevi@devote.se

Anonym sa...

Var själv nere och spottade på båten i Malmö.