7 juli 2012

Åsiktstest Erik Bengtzboe (muf)

Idag träffade jag Erik Bengtzboe (uttalas Bengtsbo) i Almedalsparken och gjorde med honom mitt åsiktstest



  • Erik vill sänka skatterna, är för platt skatt och en liten stat
  • Erik vill inte ha språktest
  • Erik är israelvän och tycker landet är fantastiskt.
Väldigt kul att få träffa Erik och höra lite mer om hur han ser på ideologi. Han beklagade att Reinfeldt och Borg kallat Svenskt Näringsliv för ett särintresse, och han brinner för friheten.

Det känns för mig väldigt skönt att en person med dessa värderingar leder Muf. Allt kan inte vara pragmatism.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Erik, vad roligt att se Erik Bengtzboe klara sig så bra. Förutom språktestet så har han bra åsikter.

Nya Moderaterna är inget att vara stolt över men förhoppningsvis så kommer det en ny generation som förkastar Nya Moderaternas vänsteridéer.

Även jag förstår att det kommer att bli svårt, när man kommer nära makten så sväljer man sin ideologi för maktens skull.

Som Reagan sade; "Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same."

Kul att se att Erik Bengtzoe har så goda åsikter.

Erik S sa...

Hej Anonym, visst är det kul. Det kändes väldigt hoppfullt att höra Erik ta så tydlig ställning.

JohannaV sa...

Erik verkar vara en reko grabb. Frånsett språktestet verkar han ha justa åsikter och vara en bra samarbetspartner för SDU i de frågor där de är överens.

Förutsatt att han till skillnad från moderpartiets ledare tar avstånd från politiskt våld, vill säga.

JohannaV sa...

Förresten, fick du inte tag på Gustav Kasselstrand?

JohannaV sa...

Erik, jag ser att det kommit upp fler kommentarer men du har inte svarat på min fråga ovan: lägger du upp en åsiktstest på Kasselstrand?

Erik S sa...

Johanna: Nej, det har jag inte planerat. Jag ville testa de borgerliga ungdomsförbunden. SDU är väl inte borgerliga? Dessutom är jag inte intresserad av att testa SDU på detta sätt.

JohannaV sa...

Synd, det hade varit intressant att höra Kasselstrand - en duktig kille även om han ju är fel ute i Israelfrågan.

(Jag trodde du tidigare lagt upp mp och att du alltså benade av alla ungdomsförbund men ser nu att du inte gjort det.)

Erik sa...

JohannaV: Nej, jag har bara gått på de borgerliga.