8 jan. 2012

Bäst musik just nu - Januari

En trevlig sak med nyår är alla årsbästalistor. En som jag har gått igenom med stor behållning är Pitchforks The Top 50 Albums of 2011.

Jag håller också regelbundet koll på Pitchforks lista "Best new music".

I och med den nya versionen av Spotify har det blivit möjligt att lägga till appar. Jag har installerat Pitchforks app, men även We are hunted.

Eftersom det har varit härlig ledighet har jag hunnit gå igenom alla mina spelllistor och uppdatera dem med ny spännande musik. En spännande upptäckt har varit Destryoers - Kaputt. En annan skiva jag lyssnar mycket på nu är Wild Beasts - Smother.

En som jag precis lyssnat sönder är Real Estate - Days. En annan favorit är John Maus - We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves.

Det är fantastiskt vilken utvecklingen musiken har fått genom Spotify och iPhone. Jag hittar något intressant och kan omedelbart få tillgång till den, spara ned den lokalt på min telefon och lyssna på den. (Som hörlurar använder jag självklart a-jays - oslagbara.

Inga kommentarer: