3 okt. 2010

Malmö: "Dö din judeälskare"

Sydsvenskan berättar om hur en ung kristdemokrat blivit misshandlad för sitt stöd till Israel.
Den 17-åriga KDU-medlemmen är på väg hem från skolan vid 15.40-tiden när en ung man kommer bakom honom. Följande samtal utspelar sig, enligt 17-åringen:

- Är det du som är xx (17-åringens namn)?.

- Ja, svarar 17-åringen.

- Varför har du snackat skit om Palestina?

- Det har jag inte gjort.

- Sluta ljug för mig annars får du en höger i ansiktet.

19-åringen ger honom en örfil och säger:

- Jag har sett det på Facebook.

Efter det får KDU-medlemmen även ett slag i ansiktet med knuten näve och 19-åringen springer sin väg.

Gråtande tar sig 17-åringen hem och ringer polisen. På lördagsmorgonen hämtas 19-åringen till förhör. Han var inte svår att spåra. Från hans Facebookkonto har någon hotat 17-åringen. "Du ska dö din judeälskare", stod i meddelandet som skickades för drygt två månader sedan.

Antisemitismen och det politiska våldet breder ut sig i Malmö. Oerhört skrämmande.

6 kommentarer:

Martin sa...

Rent hemskt och skrämmande att något sådant kan hända. Men rasismen är på frammarsch idag tyvärr.

ארתור sa...

Vi skall inte inbilla oss att gärningsmannen kommer att få något straff. I Reepalus stad har gärningsmannen sympatierna på sin sida.

Martin sa...

Tja, jag tror ju knappast att Reeplau kontrollerar vare sig polis eller åklagarmyndighet. Jag tror inte heller att majoriteten av malmöborna ställer upp på den här typen av avskyvärdheter. Jag tror definitivt inte att muslimer i allmänhet tycker det är något bra heller.

morten olesen sa...

smid idioten ud af Sverige - og hans familie med!

Catarina sa...

Nu kanske ni förstår varför SD är så starka i Skåne?
Skåningarna har sett det som även Nederländerna insett, det är inte 15.5% rasister ibland väljarna i Nederländerna, snarare 15,5% realister som förstått att vissa element inte går att integrera.

Invandrare (araber och muslimer) jag umgås med välkomnar SD i Riksdagen för att de inser att så många fuskat sig hit, misskött sig här och inte samarbetar med svenska samhället och våra lagar, att det hotar deras egnas existes här.

Adler sa...

Martin: Reepalu har uppviglat till detta beteende.