14 sep. 2010

Min röst går till Mathias Sundin



[caption id="attachment_5678" align="alignnone" width="300" caption="Mathias Sundin - min kandidat"]Mathias Sundin[/caption]

I helgen gick jag upp till Passagen i Linköping och lade min röst på Folkpartiet och Mathias Sundin.

Mathias har varit kraften bakom en omstöpning av Folkpartiet Norrköping från en tynande tillvaro till en av Sveriges mest dynamiska lokalföreningar. På samma sätt har han drivit sin personvalskampanj. 10 001 dörrar har han knackat och är därmed svensk mästare i dörrknackning.

Mathias Sundin har en principfast liberal hållning. Hans kampanj riktar in sig på integritet, sänkta skatter och att bekämpa mot våld mot kvinnor. Han har en stor politisk erfarenhet, vilket är en garant för att frågorna kommer att drivas.

Utöver detta driver Mathias sajten nejtilldatalagring.se, en sajt som redovisar vilka riksdagskandidater som kommer säga nej till datalagringsdirektivet i höst.

Jag är inte den enda liberalen som känner starkt för Mathias Sundin, hos Magasinet Neo får Sundin goda vitsord. Jag kan till och med avslöja att Neos Mattias $vensson outat sig som potentiell Folkpartiväljare (om han bott i Östergötland.)

Som frihetlig folkpartist känns det bra att kunna rösta på en så stark kandidat som Mathias Sundin. Om du är liberal och bor i Östergötland - kryssa Sundin!

1 kommentar:

Adler sa...

Min med.